June 4th, 2009

Charah coffee

(Roland Garros 2009) Federer d. Monfils 7-6(6), 6-2, 6-4

HE FINALLY WINS IN STRAIGHT SETS AGAIN.

AND TO THINK I WAS WORRIED HE MIGHT LOSE.

HA HA HA HA HA HA HA.

I LOVE ROGER SOOO MUCH.

The match was quite boring though. Even if I wasn't impatiently waiting for him to win so that I could shower (haven't done yet) and sleep, it would still have been boring. Monfils was boring. I was surprised; I thought he was a more interesting player than that. I guess he couldn't manifest his prowess against the Great Federer.

I had to laugh when Monfils tried a drop shot return on Roger's second serve, just to fail miserably. This came after two of Roger's drop shot returns on Monfils' second serves landed as clear winners (I still covet his drop shots like whoa). I was also quite partial to Monfils at first, but after this match...nah. He annoyed me with his annoying chest-thumping and getting overly worked up when he won one measly point, just to lose the next two and drop serve. Whatever, really. Whatever. Just chill and get on with it; stop wasting my time with your stupid celebratory antics.

This French Open is extremely promising for Roger. He's likely to face Del Potro in the SF, which is yet again a free ticket to the final. Potty's still playing Robredo - won the first set, on serve in the second the last I watched, and I'm so rooting for him to win. Actually Roger's gonna thrash his SF opponent either way, but it's fun watching Roger play Del Pot. He turns a competitive match into an exhibition match with his variety of shots: slices, drop shots, massive topspin forehands, down-the-line backhand winners...awesome stuff.

Also totally awesome? Murray totally lost the QF to Fernando Gonzalez. I totally picked Murray to lose the QF in my ATP Challenge draw and I was totally right - and because I was totally right, I'm out of the 10,000's and am now at 4000-something! OMG! My best finish is still Madrid - picking Roger to win no matter what, and he did. YAY.

Totally LOL at the stupid British press and idiotic sports journalists who don't know shit about tennis that talked ad nauseum about Murray 1) winning the French; and/or 2) becoming #1. Sorry but what? Andy Murray winning the French Open? Yeah and I'm totally getting first class honours. And whoever said he's gonna become #1 clearly cannot count. He has to reach #2 first before he gets to #1 - and that's simply not going to happen.

Unless, of course, Roger and Nadal switch places. Not unlikely! Nadal failed to defend RG points, Roger will gain points if he wins RG, and he won points in Madrid. YAY. Roger rocks.

Okay I have to sleep. Damn tired. Wait I have to shower first. I refuse to shower if I know I'm gonna be in the living room watching TV, 'cause I'd just sweat like mad and become sticky all over again. The weather is a real piece of shit.

Charah coffee

OMG. BIGGEST INSECT EVER.

I WENT OUT OF MY ROOM TO WATCH DEL POTTY KICK ROBREDO'S ASS, AND AFTER I TURNED ON THE LIVING ROOM LIGHT I SAW THE BIGGEST FUCKING INSECT I'VE EVER SEEN IN MY BLOODY HOUSE SCURRYING TOWARDS ME.

I WAS SO SCARED I WAS STUNNED FOR A FEW SECONDS, FROZEN ON THE SPOT, AND THEN I QUICKLY RAN INTO MY ROOM, CLOSED THE DOOR.

THE LIVING ROOM LIGHT IS STILL ON.

I AM SUPER SCARED.

SHIT. I WANT TO SLEEP. SHOULD NOT HAVE BEEN TEMTPED TO WATCH POT'S MATCH.

SHIT SHIT SHIT.

I'VE NEVER SEEN SUCH A BIG ONE BEFORE IN MY WHOLE DAMN LIFE. I SWEAR, I'M NOT KIDDING. IT'S THE BIGGEST INSECT EVER. I DON'T LIKE INSECTS BUT I'M NOT USUALLY THIS SQUEAMISH AND SCARED. WHEN I SEE A COCKROACH, I DON'T SCREAM AND MERELY STEP AROUND IT.

BUT THIS ONE. OH SHIT.

I NEED TO TURN OFF THE LIGHT.

SHIT.

SHIT.

SHIT.

I'M DAMN SCARED.

CAN SOMEONE PLEASE COME OVER TO MY HOUSE AND TURN OFF THE STUPID LIGHT FOR ME?

SHIT!

Charah coffee

I need to stop donating money to cab drivers.

I wish I could blog in Chinese.

Random thought.

Anyway, I'm so tired. But the ironic thing is, I'm not actually tired from work, not entirely; I'm tired from going out after work. And it was just dinner that I decided on last-minute when I was finally done with the super simple research my boss tasked me to do (made complicated by the fact that...civil procedure is Greek to me), after which I sped-read through a file for which I have to draft a writ of summons by tomorrow. By the time I was done speed-typing my summaries of the various cases for the research, and speed-reading a new one I found (which was SO STUPID I almost started swearing at the hard copy in front of me. The things people fight over - all I can say is, get a fucking life), my brain felt so dead, I really felt like packing up to leave at 6. I mean, that's the official go-home time, but...it's not the actual go-home time.

In any case, I thought I should make my work a little bit less hellish tomorrow by reading the file before I went home. Get out the facts. Which I did, kinda - or at least, I now know where to frantically flip to when I'm modifying the template writ my boss nicely emailed to me. I have to get it done by tomorrow afternoon when she gets back to the office.

Oh. My. God.

She wanted me to go to court at first in the morning, but when she asked me if I could finish the writ in the afternoon, I immediately told her honestly, "No I can't, I'm really slow."

Because I am. Especially when I don't dare to surf the net at work 'cause my screen faces the corridor and everyone can see what I'm doing. I cannot focus on something for an extended period of time, which is why I drift off sometimes and start staring at the list of phone numbers on my bulletin board (the only thing on that board) and start staring into space. That is also why, after 1 hour of concentrating on finishing the research task, my brain melted and died. Died and melted. Whatever. This is also why when I study - the rare instances in which I studied - I tend to focus for maybe 10 minutes, then surf the net for an hour. But that worked for me, didn't it? Too bad I can't do the same thing at work.

What was I talking about? Shit, I can't remember. I'm lazy to scroll up. Oh right, I was talking about my slowness. So yeah, I'm really slow. And there's just no way in hell I'd be able to draft the writ if I went to court tomorrow morning.

Besides, IT'S DRESS DOWN FRIDAY. Been looking forward to wearing jeans and flats the whole week! My feet have been so abused, I don't even know where to start plastering my wounds. And so I just don't bother except for the back part. Stupid shoes. Stupid Singapore.

I'm so sleepy. I was actually intending to stay behind a bit longer today to make up for yesterday, but seriously, after that one hour's worth of concentration, I just died. I didn't even really feel like staying until 7 and wanted to leave at 6, but I didn't think I could finish my work if I did, so I stayed until 7.

I almost died. At 6 I was so hungry I ate two of the dousha (what the hell is dousha in English?!) pastries that my boss gave me. And I don't even like dousha. But I was freaking starving. I'm shocked I didn't get gastric, but then, I suffered indigestion the whole of yesterday - which happens all the time every time I change environment, i.e. start working or whatever. I'm extremely prone to weird stomach problems.

Anyway, I had no dinner 'cause I told my mom I wasn't going home for dinner, and I didn't feel like eating by myself 'cause that's super sad, and so I took the MRT to Newton where I thought I'd hop on 171 to Rail Mall where Tong said he'd be at, and he had something to give me anyway. I thought I'd hop on the bus, and I really did want to try to take the bus, but fuck, FUCK, the first two buses - non-171 buses - came and they were so congested with people crammed against the fucking door, and 171 didn't even arrive before I decided, Fuck this bus shit, I'm taking a cab.

Dammit I'm so broke. Shit. I need a boyfriend who can drive and has a car. You know the other day I cabbed back to Raffles Place from the Sub Courts 'cause I was too lazy to walk that long walk from the NEL to the NS line at Dhoby Gaut interchage? And I was also too lazy to walk all the way to Dhoby Gaut even though it wasn't that far? And I still haven't claimed my $4 cab fare. IT'S FOUR DOLLARS. I don't know if that's a lot or not a lot.

Oh, and the cab driver kept telling me these not-funny jokes, and every single time he told me a new one he'd ask me the same damn question. An example:

Cab driver: Do you know what ERP stands for? (I don't know how to write broken English.)
Me: Um, eletronic road pricing?
Cab driver: Ha ha ha NO you think it does ah? It stands for...

Shit I forgot what he said it stood for. Let me try again:

Cab driver: Do you know what LTA stands for? (I don't know how to write broken English.)
Me: Um, land transport authority?
Cab driver: Ha ha ha NO you think it does ah? It stands for "long time arsehole".

And then he'd laugh and laugh, and give me more acronyms to "guess", and after a while I got so tired of saying the correct one that I just started saying "I don't know". Towards the end of the journey he started saying some weird shit about how he hoped I wasn't being badly influenced by him, and that I wouldn't go to work the next day telling people his jokes. When I reached Rail Mall he said some super weird shit. I honestly don't even remember how the HELL this even cropped up, but he said something about how I'm pretty and that he'd see me again.

Um.

Sometimes I'm really quite afraid to take the taxi by myself at night. And I really didn't like the white shirt I was wearing. It's a bit too big on me. And it was the same white shirt I wore on Monday, but of course no one can tell 'cause these damn white shirts all look the same.

Anyway, dinner at Harry's sucked. A lot. The company wasn't half bad. Okay the company was excellent. Let's leave it at that.

Good thing, though, that they were showing tennis and I got to half-watch Safina, who won, of course. How can she lose? She's gonna be the female counterpart to Roger's French Open champion. Totally. Roger's also totally playing Del Pot tomorrow which means...AN EXHIBITION MATCH. HA HA HA HA HA HA HA.

My lunch was useless. The stupid Banquet food court was packed, as usual, and we sat down at the chicken rice place where there were free seats. One might have wondered why at first, but after I swallowed my food, it became clear: The food sucks. I ordered some stupid seafood fried rice and didn't eat any of the seafood (Rui and Ping Ying ate my prawns and squid for me). Then Rui voiced what I was thinking, that I wasn't full. At all.

But I thought I should stop stuffing my face just in case I fell asleep even more at work. I was TOTALLY falling asleep in the morning you know. It was so bad. I woke up at 7 this morning because I freaking couldn't wake up, and in the morning I was just totally dying. And it didn't help that a couple of the damn cases had some stupid shares thing going on. Like, who understands these things? The reason I took all those electives in law school, besides interest, was also because I wanted to avoid all these company law/shares/corporate...stuff. I mean. Ugh. I don't even know what to say.

On the train this morning my freaking toes were totally dying and I couldn't take it anymore and took off my shoes and stood barefoot on the train. Guess who I was inspired by? RUISHAN. I texted her to tell her my accomplishment and she was proud of me. I'm proud of myself too.

My two big toes really feel like the blood circulation has been cut off. Shit. Can't wait to go back to my trusty, comfy Adidas flats tomorrow. I still haven't decided on what to wear. Hmm.

Okay have to go shower and sleep. I'm so sleepy.

Lana's chocolate cake is suuuuper great. Yummy. I'm so gonna get fat. Thx u.